有沒有發現我的部落格非常雜亂2333

今天第一次嘗試了翻譯,也是非常的心累(滾

 

這邊強調我是偏向「意譯」,如果覺得哪邊怪怪的應該…是我的問題(汗

 

翻譯順便推薦Conor Maynard的歌

我很喜歡他的聲音(*ˊ艸ˋ)Screenshot_2015-11-03-19-16-16.png←這個是另一個Connor嘿

嚶嚶嚶快到我碗裡來(塊陶挖

 

咱們就廢話不要多說,已經說了太多

那就開始吧!(はい!

聽歌請戳下面↓


 

Conor Maynard -THIS IS MY VERSION

4 in the morning staring at the ceiling
清晨四點 盯著天花板

On my own, like I was last weekend
就像上週末一樣 我又是一個人

You left and I guess you had your reasons
你離開了 但我想你有你的理由

Guess you had your reasons yeah,
你一定有你離開的理由


I said things and I didn't really mean them
我常常口是心非 可我並不是真的那麼想

Kept going till I saw your heart bleeding
卻一直繼續直到我看到你的心在淌血

Ruining the only thing I ever believed in
這破壞著我唯一相信的事

Ever believed in yeah,
一直相信著的


And even though you're gone
甚至你不在我身邊了我還是一直相信著

I'm gonna pretend there's nothing wrong
我會假裝甚麼事都沒有發生

I'm fucking every girl that comes along
和每個靠近我的女生交往


Anything is better than to face up to reality
任何事都好過去面對現實


This is my version of heartbreak
這就是我心碎的方式

This is how I get over you
這能讓我忘了你

I don't wanna feel
我不想去感受心碎的感覺

I don't wanna feel
我不想去體會


This is my version of heartbreak
這是我逃避心碎的方法

And it's all I know how to do
而我只能這麼做 我只知道這麼做

I don't wanna feel, like there's anymore
我不想再去感受 就算我的心早就空了


This is my version of a heartbreak
這就是我心碎的方式


Clothes on the floor, yeh the bed’s all mine and
衣服散亂在地上 那麼大的床就只有我一個人睡

Staying out till the sun starts rising
一個人待在床上直到太陽升起

Free as a bird, but I'm still not flying
我自由的像隻鳥 可我還是不能飛

God I'm trying yeah
我已經在嘗試了


And even though you're gone
即使你不在我身邊

I’m telling everyone there's nothing wrong
我還是會告訴所有人甚麼事都沒有發生

Until I can't believe you're not the one
直到我相信你已經離開我了

Anything is better than to face up to reality
任何事都好過去面對現實


This is my version of heartbreak
這就是我心碎的方式

This is how I get over you
這樣我才能忘記你

I don't wanna feel
我不想要去感受

I don't wanna feel
不想面對現實


This is my version of heartbreak
這就是我逃避心碎的方法

And it's all I know how to do
而這是我唯一知道該怎麼做的事

I don't wanna feel, like there's anymore
我不想再去感受 就算我的心早就空了

This is my version of a heartbreak
這就是我心碎的感覺

 

This is my version of a heartbreak
這就是我心碎的感覺

This is my version of a heartbreak
這就是我心碎的感覺

 


如果哪裡有問題,侵權或是有疏漏請告知(可在下方留言

然後因為我是新手翻譯,所以有哪裡不順請多多包涵

 

英文歌詞請戳下面可以到網站去找↓

http://www.conor-maynard.com/

 

今天就到這兒

大家晚安

我是背景音樂!

arrow
arrow

    背景音樂 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()