勤勞如我累成狗(並沒有

我這次翻得非常不確定,可能會有很奇怪的地方,感覺超級不順的(自己都覺得

還請高人看到哪裡有錯就在樓下抓我qwq

 

The Chainsmokers - Paris

We were staying in Paris
那時候我們待在巴黎

To get away from your parents
是為了擺脫你父母的阻攔

And I thought "Wow, if I could take this in a shot right now
那時候我想『天啊,如果我能早點帶你逃離這裡就好了』

I don't think that we could work this out"
『我不認為我們能解決這個惱人的問題』

 


Out on the terrace
走出去到陽台上時

I don't know if it's fair but I thought "How could I let you fall by yourself
我不知道這是不是公平的,但我想『雖然我將會錯過生命裡會遇見的其他人』
(這邊的翻譯接著下一行)

While I'm wasted with someone else"
『但我怎麼能讓你獨自墜入黑暗』

 

If we go down then we go down together
如果我們這樣做,然後一起淪陷

They'll say you could do anything
他們會說你可以做任何事

They'll say that I was clever
他們會說我做的決定是聰明的

If we go down then we go down together
如果我們這樣做,然後一起沉淪在這裡

We'll get away with everything
我們可以遠離所有的事

Let's show them we are better
告訴他們我們才是更好的

Let's show them we are better
告訴他們我們是更好的

Let's show them we are better
告訴他們我們是更好的

 

We were staying in Paris
那時候我們待在巴黎

To get away from your parents
是為了擺脫你父母的阻攔

You look so proud standing there with a frown and a cigarette
你站在那裡皺著眉,抽著菸,看起來非常驕傲

Posting pictures of yourself on the internet
把你自己的照片發到網路上

 

Out on the terrace
在陽台上

We breathe in the air of this small town
我們呼吸著這個小鎮裡的空氣

On our own cuttin' class for the thrill of it
在這快感中無法自拔

Getting drunk on the past we were livin' in
沉醉於我們曾經生活的地方

 

If we go down then we go down together
如果我們這樣做,然後一起淪陷

They'll say you could do anything
他們會說你可以做任何事

They'll say that I was clever
他們會說我做的決定是聰明的

If we go down then we go down together
如果我們這樣做,然後一起沉淪在這裡

We'll get away with everything
我們可以遠離所有的事

Let's show them we are better
告訴他們我們才是更好的

 

Let's show them we are
告訴他們我們是更好的

show them we are
讓他們知道

show them we are
讓他們知道

show them we are
讓他們知道

Let's show them we are better
告訴他們我們才是更好的

We were staying in Paris
那時候我們待在巴黎

Let's show them we are better
告訴他們我們才是更好的

Let's show them we are
告訴他們我們是更好的

show them we are
讓他們知道

show them we are
讓他們知道

show them we are
讓他們知道

Let's show them we are better
告訴他們我們才是更好的

 


If we go down then we go down together
如果我們這樣做,然後一起淪陷

They'll say you could do anything
他們會說你可以做任何事

They'll say that I was clever
他們會說我做的決定是聰明的

If we go down then we go down together
如果我們這樣做,然後一起沉淪在這裡

We'll get away with everything
我們可以遠離所有的事

Let's show them we are better
告訴他們我們才是更好的

 

We were staying in Paris (If we go down)×4
那時我們待在巴黎

Let's show them we are better
告訴他們我們是更好的

We were staying in Paris
那時我們待在巴黎

 

Let's show them we are better
告訴他們我們是更好的

Let's show them we are better
告訴他們我們是更好的

If we go down
如果我們這麼做

Let's show them we are better
告訴他們我們是更好的

If we go down
如果我們這麼做

Let's show them we are better
告訴他們我們是更好的

If we go down
如果我們這麼做

Let's show them we are better
告訴他們我們是更好的

Let's show them we are better
告訴他們我們才是更好的

 

覺得這是跟closer一樣洗腦的歌欸

聽第一次就不斷循環

 

關於我對歌的理解可能不會多客觀

我覺得有點叛逆的感覺

就像想證明父母是錯的一樣(欸?

 

總之最近挺愛這首的

今天也是一樣偏重意譯,但我還是翻的很直白2333


如果哪裡有問題,侵權或是有疏漏請告知(可在下方留言

http://www.azlyrics.com/lyrics/chainsmokers/paris.html←英文歌詞是從這裡找的

 

我是背景音樂喔喔喔

arrow
arrow

    背景音樂 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()